Portalul Tau
Cele mai apreciate retete culinare doar pentru tine! Orice programel de care ai nevoie! Doar pentru a nu cauta prea mult!
 
 
Kut.Ro-Primul Motor de Cautare in Domeniile .ro
 
  
  StirileZilei                       
27.09.2020
    Moartea domnului Anghelescu
    Mariana a ramas la mama - Va sta tot in ...
    Traficul de organe umane – Sursa de ...
    Greva fara sfarsit sugruma anul scolar
    Fas la stenograme - Urmarire penala ...
    Delta Dunarii - Despagubiri de sute de ...
    Cazul Larisa Chelaru - Aproape de ...
    Servicii secrete - Alesii vor sa duca ...
    Atac - Tariceanu, tinta liberalilor
    PRM / La al IV-lea congres, Tribunul ...
    Vizita - Basescu la Palatul Elysee
    Control - Oprisan, acuzat de frauda
    Afacere - Termopane de 650 de milioane ...
    Bussines - Sportivii si afacerile
    Petromservice - Spectrul somajului

MediaNews
Goală pentru animale
După ce a avut mai multe apariţii în costumul Evei într-o revistă pentru bărbaţi,...
Michael Flatley la Bucureşti
Revine - Magia dansului, la Sala Palatului Celebrul spectacol “Lord of the Dance”, în regia şi...
Castigatorul Palme d’Or 2008 «trebuie sa stie pe ce lume traieste»
Presedintele juriului Festivalului de Film Cannes 2008, actorul si regizorul Sean Penn, a tinut sa transmita...
Zana, jurizata la Cannes de Robert de Niro
Daca in urma cu cateva zile, Andreea Marin Banica era gazda perfecta a Galei UNICEF, iar la inceputul acestei...
Pisi, absenta de la party-ul de final al telenovelei “Inima de tigan”
Dana Hauer, alias Pisi din telenovela “Inima de tigan”, a lipsit, ieri, “motivat” de la petrecerea de final...
Mai multe stiri
MusicVip
Mai multe stiri
Acte de Identitate
Politie - Udriste Primaria Sectorului 1
ELIBERAREA PERMISULUI DE PORT-ARMA Pasaport
ACTE DE IDENTITATE CAZIERUL JUDICIAR
AJUTORUL DE SOMAJ Cetateni Straini
Actele normative care stau la baza activitatii de eliberare a actelor de identitate
  • Legea nr. 105/1996 privind evidenta populatiei si cartea de identitate, modificata si completata prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 96/2000
  • Hotararea Guvernului nr. 111/1997 privind forma si continutul cartii de identitate, cartii de imobil si fisei de evidenta a populatiei, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 560/2000

        Documentul care se elibereaza cetateanului roman cu domiciliul in Romania este cartea de identitate . Cartea de identitate se elibereaza pentru prima data la implinirea varstei de 14 ani . Cu aceasta se face dovada identitatii, a domiciliului si a cetateniei romane. Termenul de valabilitate al cartii de identitate este de 10 ani , iar la implinirea varstei de 55 ani aceasta se elibereaza fara termen de valabilitate .
       In sensul legii, prin carte de identitate se intelege si carte de identitate provizorie . Cartea de identitate provizorie se elibereaza atunci cand persoana fizica nu poseda toate documentele necesare cartii de identitate. Pentru cartea de identitate provizorie termenul de valabilitate se stabileste de formatiunea de evidenta informatizata a persoanei, dar nu poate depasi un an .

Cazuri in care se elibereaza o noua carte de identitate
  • la expirarea termenului de valabilitate
  • daca s-au modificat numele sau prenumele titularului, prenumele parintilor, data sau locul nasterii
  • in cazul schimbarii domiciliului
  • in cazul deteriorarii
  • in cazul distrugerii, pierderii sau furtului
  • la expirarea sau revocarea interdictiei titularului de a se afla in anumite localitati
  • cand fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului
  • in cazul anularii
Actele necesare pentru eliberarea unei carti de identitate
(documente obligatorii, indiferent de motivul pentru care se elibereaza)
  • certificatul de nastere
  • actul cu care se face dovada domiciliului
  • timbru fiscal de 800 lei, valoare ce poate diferi in functie de hotararea consiliului local al fiecarei primarii
  • contravaloarea cartii de identitate, respectiv 55.000 lei

        Pe langa acestea, mai sunt necesare si alte documente , in functie de motivul pentru care se solicita eliberarea cartii de identitate, precum si de starea civila a solicitantului, astfel :

In cazul eliberarii cartii de identitate la implinirea varstei de 14 ani
  • actul de identitate al unuia dintre parinti, al tutorelui sau al reprezentantului legal
  • hotararea judecatoreasca definitiva si irevocabila prin care se stabileste caruia dintre parinti ii este incredintat minorul, daca parintii sunt divortati
In cazul persoanelor casatorite/divortate/vaduve
  • certificatul de casatorie/hotararea de divort definitiva si irevocabila/certificatul de deces al sotului decedat
In cazul schimbarii domiciliului
  • certificatele de nastere ale copiilor minori care isi schimba domiciliul impreuna cu parintii
  • livretul militar, pentru persoanele supuse obligatiilor militare, in care sa fie inscrisa luarea in evidenta comisariatului din localitatea/sectorul pe raza careia/caruia isi schimba domiciliul
  • daca solicitantul isi schimba domiciliul la o ruda de gradul I sau II, actul cu care va face dovada domiciliului este declaratia de primire in spatiu data de acea ruda in fata  lucratorului de evidenta a populatiei
In cazul pierderii, furtului, deteriorarii sau distrugerii actului de identitate
  • un document cu fotografie de data recenta din care sa rezulte datele de stare civila
  • timbru fiscal de 11.200 lei, valoare ce poate diferi in functie de hotararea consiliului local al fiecarei primarii

        Persoanele care au detinut anterior un act de identitate trebuie sa-l predea lucratorului de evidenta a populatiei, daca nu a fost pierdut, furat ori distrus.
        Persoanele care detin carte de alegator sunt obligate sa o predea lucratorului de evidenta a populatiei intrucat odata cu noua carte de identitate li se va elibera si alta carte de alegator

Procedura schimbarii numelui pe cale administrativa
Persoana care doreste schimbarea numelui pe cale administrativa trebuie sa se adreseze consiliului local de pe raza de domicili u cu:
  • cerere-tip;
  • copii legalizate ale certificatelor de stare civila privind persoanele in ale caror acte urmeaza sa se faca mentiunea de schimbare de nume (nastere, casatorie, nastere copii);
  • Monitorul Oficial in care a fost publicata cererea de schimbare a numelui;
  • actul de consimtamant dat in forma autentica, al celuilalt sot, in cazul schimbarii numelui de familie comun purtat in timpul casatoriei de catre soti
  • orice alte acte pe care solicitantul le considera necesare pentru motivarea cererii sale.
In cazul minorului
  • cererea de schimbare a numelui se face, dupa caz, de parinti sau, cu incuviintarea autoritatii tutelare, de tutore;
  • cand cererea a fost semnata numai de unul din parinti este necesar si actul de consimtamant dat in forma autentica, al celuilalt sot;
  • copia deciziei de aprobare a autoritatii tutelare, in cazurile in care parintii nu se inteleg cu privire la schimbarea numelui;
  • schimbarea numelui de familie al minorului se poate cere odata cu schimbarea numelui de familie al parintilor sau, pentru motive temeinice, si separat;
  • schimbarea prenumelui minorului se poate cere oricand.

        In cazul persoanei puse sub interdictie cererea de schimbare a numelui se face de catre tutore, cu incuviintarea autoritatii tutelare.
      Schimbarea numelui de familie al unuia dintre soti nu implica schimbarea numelui de familie al celuilalt sot.

        Cererea de schimbare a numelui format din expresii indecente, ridicole ori transformat prin traducere este scutita de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei Scutirea se aproba de catre sefii formatiunilor de evidenta a populatiei

Opozitia la schimbarea de nume
Orice persoana interesata poate face opozitie la cererea schimbarii numelui, in termen de 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei. Opozitia se face in scris, motivata si se depune la consiliul local unde a fost inregistrata cererea de schimbare a numelui.
Transcrierea certificatelor si extraselor de stare civila procurate din strainatate
Actele de stare civila ale cetatenilor romani intocmite in strainatate, la autoritatile locale competente, se transcriu, obligatoriu, in registrele de stare civila romane, in termen de 6 luni de la intoarcerea in tara sau de la primirea din strainatate a certificatului ori extrasului de stare civila .
       Transcrierea certificatelor ori extraselor de stare civila procurate din strainatate, pentru cetatenii romani, se face cu aprobarea Directiei de Evidenta a Populatiei , scop in care, prin verificari, se stabileste daca titularul certificatului ori extrasului de nastere, casatorie sau deces este cetatean roman si nu mai exista un alt act transcris sau reconstituit in tara sau din strainatate al acestuia.
Cererea de transcriere se adreseaza primariei localitatii pe raza careia are domiciliul solicitantul, insotita de certificatul ori de extrasul original, o xerocopie legalizata a acestora si traducerea in limba romana, autentificate de notariat.
        In cazul persoanelor cu domiciliul in strainatate care imputernicesc o persoana cu domiciliul in tara sa le reprezinte interesele, in vederea transcrierii certificatelor ori extraselor de stare civila emise de autoritatile straine, cererea se va depune la primaria ultimului domiciliu avut in tara de solicitant, iar in cazul in care nu a avut vreodata domiciliul in tara, la Primaria Sectorului 1 al municipiului Bucuresti.
Extrasele de pe actele de stare civila eliberate de Arhivele Nationale , care au fost intocmite in localitati care au apartinut Romaniei, iar in prezent se gasesc pe teritoriul altor state, se transcriu, cu aprobarea Directiei de Evidenta a Populatiei , in registrele de stare civila ale localitatii de domiciliu al titularilor sau al persoanelor indreptatite.
ACTE NECESARE PENTRU OBTINEREA CARTII DE IDENTITATE
  • acte de stare civila
  • act de spatiu
  • decizia de schimbare nume (unde este cazul)
  • hotarare de divort ramasa definitiva(unde este cazul)
  • buletin vechi
  • timbre 800 lei in cazul expirarii, schimbarii numelui, in cazul mutarii
  • 11.200 lei c.e.c. - in caz de pierdere, furt, deteriorare
  • 55.000 lei la politie
X

Nota :

ACTELE SE DEPUN LA SECTIA DE POLITIE PE RAZA CAREIA SOLICITANTUL ARE DOMICILIUL

IN TARA, ACTELE SE DEPUN LA ,,GHISEELE UNICE" NOU INFIINTATE, IAR IN CAZ DE URGENTA LA SEDIILE FORMATIUNILOR JUDETENE DE EVIDENTA INFORMATIZATA A PERSOANEI.

   
 Noutati Legislative
Lista completa formulare
Agentii si operatiuni
Servicii On Line
Legislatia Auto
Sistemul fiscal
Persoane fizice
Persoane juridice
Acte necesare
Noutati
   
Parteneri : www.masini.ro www.jurnalul.ro www.libertatea.ro www.tvmania.ro 
Cum sa adaugi un site - Termeni de utilizare - Politica de securitate - Mail us - Publica pe acest site  FreeFind.com
©Copyright reserved by PHG- 2003 Prodemo Consulting - What's new